Pravdepodobne každý z nás má niečo kúpené doma z obchodu Ikea. Vedeli ste však, že zľavý, ktoré používa sú vlastne psychologické triky, ktoré vás povzbudzujú k tomu, aby ste utratili viac peňazí?
Veľmi efektívny mMarketing spoločnosti Ikea – 9 trikov, ktoré ovplyvňujú naše podvedomie
1. Labyrint chodieb
Pri prechádzke po obchode môžeme nadobudnúť dojem, že ide o skutočné bludisko. A tak to aj je. Cesty boli usporiadané tak, aby zákazníci videli čo najviac položiek.
2. Žiadne okná
V Ikea nie sú žiadne okná a do interiéru nepadá žiadne slnečné svetlo. To všetko preto, aby zákazníci stratili pojem o čase a zostali v obchode čo najdlhšie.
3. Ceruzky zadarmo
Ceruzky a papiere, ktoré sú k dispozícii v celom obchode, nám dávajú pocit, že dostávame niečo zadarmo. A položky napísané na takýchto personalizovaných papieroch sme ochotnejší kúpiť.
4. Zrkadlá
Vo výstavných priestoroch je veľa zrkadiel. Väčšina ľudí sa rada pozerá na seba, takže skôr či neskôr sú zaplavení pozitívnymi emóciami a Ikea sa začína spájať s príjemným miestom na život – a najmä na nakupovanie.
3/ Store flow
The "effort" continues in the store: first, you walk through IKEA's "showroom" (including 50+ inspirational settings.)
After travelling 1km+, you pick up furniture in the "market hall". Subconsciously, buying goods is a reward for all the distance you've covered. pic.twitter.com/3xRdkJkadU
— Trung Phan (@TrungTPhan) October 20, 2021
5. Svojpomocná montáž nábytku
V roku 2011 vedci z Harvardskej univerzity uskutočnili zaujímavú štúdiu. Ukazuje sa, že my ako spotrebitelia sme spokojnejší s nábytkom, ktorý sme sami zostavili. Zaujímavé je, že sme ochotní zaň zaplatiť o 63% viac ako za už zmontované skrinky alebo stoly. Robiť niečo vlastnými rukami nás napĺňa hrdosťou a máme pocit, že sme dosiahli malý úspech.
6. Jednoduchá preprava
Nábytok Ikea sa dodáva v plochých kartónových škatuliach, ktoré sa dajú ľahko vložiť do auta. Tento jednoduchý spôsob dopravy priťahuje zákazníkov.
7. Malé veci, maličkosti, pomôcky
V Ikea nájdete veľa maličkostí a gadgetov za výhodné ceny. Často ich vkladáme do košíka, aby sme sa zásobili, pretože sa koniec koncov nemusíme vracať na miesto, kde sme videli napríklad novú misu. Keď vezmeme jednu vec, je pravdepodobnejšie, že si kúpime ďalšiu.
8. Dlhá cesta do skladu
Dostať sa do skladu nie je jednoduché. Musíte prejsť oddeleniami plnými nábytku a doplnkov. To všetko s cieľom nalákať zákazníkov na niečo navyše.
9. Lákavé vône
Káva a škoricové rolky sa zvyčajne predávajú v blízkosti pokladní. Príjemná vôňa má podporiť ešte viac nákupov. Okrem toho, platenie za tovar (najbolestivejšia časť nakupovania) je spojené so sladkou a domáckou vôňou.
Autor: Petra Trejbalová, zdroj: genialne.pl, Titulný obrázok: Pixabay.com/autokaremcom